بیدگل به زبان کاریکاتور
بیدگل به زبان کاریکاتور

بیدگل به زبان کاریکاتور

میخندی باید...

تکذیب سرقت آثار تاریخی شهرستان آران و بیدگل

سرقت آثار تاریخی شهرستان آران و بیدگل تکذیب شد
سرپرست اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل ، هرگونه سرقت آثار تاریخی در منطقه آران و بیدگل طی 2 سال گذشته را به شدت تکذیب کرد .

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، عباس متولی با اشاره به شایعات سرقت آثار تاریخی در این منطقه اظهارداشت: سرقت سنگ قبر و اسکلت های به جا مانده از 500 سال قبل از بقعه چهل دختران محله خانقاه درب مختص آباد در مدت 2 سال گذشته واقعیت ندارد و این ساخته تخیلات برخی افراد معلوم الحال است.
وی گفت: طی مدت 2 سال گذشته در مدیریت جدید اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل هیچ سرقتی انجام نشده است.
متولی با اشاره به اینکه 3 سال قبل سنگ قبر کوچکی که در بیرون از مقبره قرارداشته به سرقت رفته است، یاد آور شد: سنگ قبر به سرقت رفته نیز هیچ ارتباطی با سنگ قبر امامزاده حسین بیدگل ندارد.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل گفت: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل با وجود کمبود نیرو و تنها 3 نیروی حفاظتی آنچه را که در توان دارد انجام داده است و در حفاظت میراث فرهنگی کوچکترین قصوری نداشته است.
عباس متولی، کمبود نیرو را از مشکلات این اداره اعلام کرد و اظهارداشت: ساختار اداری میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل نیازمند توجه جدی مسئولان است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان آران و بیدگل به لحاظ تعداد آثار تاریخی و ثبت شده فهرست ملی رتبه چهارم را در استان اصفهان داراست گفت : کویر و کاروانسرای مرنجاب، دریاچه نمک، خانه های تاریخی افتخارالاسلام، دربندی، بنی طباء، شهر زیرزمینی اویی نوش آباد، روستای تاریخی علی آباد، سایت تاریخی ویگل، قلعه سی زان نوش آباد و قلعه کرشاهی ابوزیدآباد را از جمله مناطق تاریخی گردشگری این شهرستان نام برد.
متولی گفت: این شهرستان همچنین دارای اماکن مذهبی همچون بقعه امامزاده بی بی سکینه خاتون، امامزادگان هلال بن علی (ع)، هادی (ع)، هاشم، هفت امامزاده و مجموعه تاریخی قاضی و مسجد نقشینه و دیگر آثار مذهبی است.

شهرستان آران و بیدگل با چهار شهر تابعه آران و بیدگل، نوش آباد، ابوزیدآباد و سفید شهر در شمال استان اصفهان واقع شده است.

منبع خبر: خبرگزاری موج
نظرات 1 + ارسال نظر
دختر هابیـــــــــــــل 28 - فروردین‌ماه - 1391 ساعت 18:04

نمی دونستم بیدگل هم رو میشه سرقت کرده
حالا واقعیت داره چیزی دزدیدن؟؟؟؟؟؟؟

خدا عالم است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد