بیدگل به زبان کاریکاتور
بیدگل به زبان کاریکاتور

بیدگل به زبان کاریکاتور

میخندی باید...

کتاب تاریخ فوتبال آران و بیدگل...

نگارش کتاب تاریخ فوتبال آران و بیدگل به صورت رسمی آغاز شد


خبرگزاری ایمنا: نگارش کتاب تاریخ فوتبال آران و بیدگل در اولین گردهمایی بررسی تاریخچه فوتبال آران و بیدگل کلید خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا در آران و بیدگل، رییس پیشین هیئت فوتبال شهرستان آران و بیدگل در این مراسم اظهار داشت: بررسی و تدوین تاریخچه ورزش هر شهر به دلیل اهمیت ماندگار شدن افتخارات آن منطقه در تاریخ دارای ارزش فراوانی است.
حسین معینی افزود: اولین گردهمایی بررسی تاریخچه فوتبال آران و بیدگل مقدمه ای برای تدوین افتخارات و تاریخ ورزش این شهرستان است.
وی تاکید کرد: پیشکسوتان ورزش بهترین منابع برای بررسی گذشته و تاریخ ورزش در هر منطقه هستند و با توجه به این موضوع در تدوین تاریخ ورزش ایرن شهرستان نیازمند همکاری این عزیزان هستیم.
نگارنده کتاب تاریخ فوتبال آران و بیدگل نیز در این مراسم اظهار داشت: برنامه ریزی برای تدوین این کتاب از چند ماه گذشته اغاز شده است.
احمد زارع مقدم افزود: در حال حاضر اثار و مستنداتی از گذشته فوتبال این شهرستان جمع اوری شده و برای غنی تر شدن مطالب این مجموعه همکاری مستمر پیشکسوتان ورزش به خصوص فوتبال لازم است.
رییس اداره امور مالیاتی آران و بیدگل خاطرنشان کرد: اولین کتاب در خصوص ورزش آران و بیدگل در مورد تاریخچه فوتبال نگارش می شود و با تکمیل این اثر، نگارش آثار دیگری در حوزه سایر ورزش های این شهرستان آغاز خواهد شد.
وی از پیشکسوتان ورزش فوتبال این شهرستان خواست با ارایه مستندات و دانسته های خود در نگارش کتاب تاریخ فوتبال آران و بیدگل مشارکت فعال داشته باشند.
در این مراسم همچنین معاون پیشین سازمان میراث فرهنگی کشور اظهار داشت: تاریخ پدیده ای شفاهی است که با رفتن انسان ها و کگذش زمان از بین می رود و تنها راه حفظ گذشته مکتوب نمودن تاریخ است.
سیف الله امینیان افزود: اولین کتابی که در زمینه تاریخ ورزش در کشور نگارش شده است متعلق به مرحوم حسین پرتو بیضایی آرانی است که از اهالی قلم و اندیشمندان این شهرستان است.
وی تصریح کرد: این کتاب در سال ۱۳۳۸ در مورد تاریخ ورزش باستانی در ایران نگارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: تا پیش از دهه چهل شمسی ورزش مطرح منطقه آران و بیدگل ورزش باستانی بود اما با ورود چند نفر از دبیران ورزشکار به آموزش و پرورش این شهرستان ورزش هایی از جمله فوتبال و والیبال در آران و بیدگل رونق گرفت.
امینیان یاداور شد: اولین استادیوم ورزشی آران و بیدگل در سال ۱۳۴۷ در محدوده خیابان معلم کنونی این شهر تاسیس شد.
خاطره گویی پیشکسوتان و پخش کلیپ تاریخ فوتبال آران و بیدگل از دیگر برنامه های این مراسم بود.
شهرستان اران و بیدگل در حال حاضر دارای ۲۲ هیات ورزشی فعال است.


منبع: ایمنا

نظرات 1 + ارسال نظر
مرغ سحر 27 - دی‌ماه - 1390 ساعت 06:33 http://farzin87.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد